Kundvagn

Antal varor:0st
Summa: 0 kr
Till kassan
Mina sidor

FAQ

2013-01-19 15.57.00
Vilken tid behöver jag göra min beställning för att den ska behandlas samma dag?
Beställningarna behandlas och packas samma dag. Leveranserna går iväg från lagret alla vardagar, generellt går din beställning iväg efterföljande vardag.

Hur lång leveranstid har ni?
Normalt gäller 1-7 arbetsdagars leveranstid. Skicka ett mail till oss så får ni besked.

Har jag någon garanti?
Vi erbjuder 1 års garanti på samtliga produkter - spar din beställningsbekräftelse, den gäller som kvitto och garantibevis.

Fel på min produkt - hur får jag snabbast hjälp?

För att ni ska få direkthjälp av rätt servicetekniker, ber vi er använda nedanstående länkar och följa instruktionerna:

Master Fitness
Tunturi

Bremshey
Abilica
Sport Supply
WEIDER
Reebok
Adidas


För övriga fabrikat skickar ni ett mail till info@sportfritid.se, så återkommer vi med information.


Vilka speditörer använder ni er av?

Det beror på vilken typ av vara som beställs, större delen av våra leveranser går via DHL, Schenker, Posten eller TNT .

Hur vet jag att mitt gods är på väg?
Speditören telefonaviserar alltid ert gods via det telefonnummer ni lämnat vid beställningstillfället. Då stämmer ni av om ni har några speciella leveransönskemål. Vill ni veta beräknad leveransdag är det bara att kontakta oss, vi kan se exakt var godset befinner sig.

Jag bor i Göteborg, finns det någon möjlighet att hämta godset själv, för att spara tid och slippa frakt?
Många av våra produkter lagerhålls i Göteborg med omnejd, kontakta oss så ser vi om vi kan hitta en snabb och smidig lösning.

Kommer godset monterat eller behöver jag göra det själv?
Av praktiska, säkerhets- och miljömässiga skäl är varorna förpackade i kartonger. En monteringsanvisning medföljer liksom enklare verktyg. Kontakta oss gärna om ni behöver tips vid montering.

Om jag vill hämta min beställning på Allmogevägen - kan jag då betala på plats?
Vi tar emot kontant- och kortbetalning på plats. Vi använder oss av iZettle som är tryggt säkert och smidigt - här hittar du mer information om iZettle

Hur fungerar fakturabetalning?
I samband med leverans erhåller du en faktura via mail till den mailadress du uppgav vid köpet. Ni har en betaltid på 14 dagar. 90% av vår fakturering sker via Klarna.

Varför tar ni ut en kostnad om man väljer att betala via faktura?
Faktureringsavgiften på 35 kronor tar vi ut för att täcka våra hanteringskostnader och avgifter gentemot våra samarbetspartners. Ett tips är att välja kort- eller direktbetalning, då tas ingen avgift ut.

Hur fungerar säkerheten hos Sport & Fritid Stockholm AB?
Vi följer alla de krav som finns gällande betalningar och hantering av era uppgifter. Allt sker krypterat enligt SSL (Secure Sockets Layer). Inga kortuppgifter kan sparas av Sport & Fritid Stockholm AB. Vi följer personuppgiftslagen, PUL.

Är priserna inklusive eller exklusive moms?
Alla priser i butiken visas inklusive moms (25 %). Vill man se priserna exklusive moms finns det en liten klickbar ruta uppe till höger på sidan.

Jag vill gärna beställa andra likvärdiga produkter, men de finns inte på er hemsida?
Kontakta oss så hjälper vi dig, vi kan med hjälp av våra samarbetspartners ta fram det mesta.

Hur tar jag del av era specialerbjudanden?
Registrera dig för vårt nyhetsbrev på hemsidan i högermarginalen, då erhåller du vårt nyhetsbrev där vi samlar våra erbjudanden. Besök även Sport & Fritid Stockholms fan-page på Facebook.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Sport & Fritid Stockholm AB följer konsumentköplagen. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara alltid orderbekräftelsen och kontakta oss via mail eller telefon om nu undrar över något. Vi ser till att ni blir nöjda.

Jag har fått ett sändningsnummer från Schenker - kan jag spåra mitt gods?
www.schenker.se finns en söktjänst i högerkolumnen.
 

                                                                                                                    Kontakta oss gärna på info@sportfritid.se eller ring på 070-796 59 79